Freitag, 9. Dezember 2011

Mütze "Ariel"/"Ariel" Hat

Ich bin im Mützenwahn! Aber ich liebe schöne, warme, kuschelige Mützen, man sollte am besten in jeder Farbe eine haben! Eine hellgraue hatte ich bisher noch nicht, und so kam es zur Fusion der wunderbaren Wolle "Tierra" von Lang Yarns und der Anleitung "Ariel" von Drops. Die Mütze war in 2 Tagen fertig. Das Bündchen war etwas weit, da hätte es nicht geschadet, vier oder acht Maschen weniger anzuschlagen, obwohl ich eh schon die kleinere Größe für meinen Dickschädel gewählt habe. Aber da ich weite und lockere Bündchen eh nicht mag, habe ich mittlerweile ein kleines Sortiment an Hutgummis, die an der Innenseite schnell eingezogen werden können und für perfekte Passform sorgen, auch bei Ariel.

I'm crazy about knitting hats at the moment! But I love warm and cozy hats, you should have one in each colour. I didn't have a light grey one yet, so this is the result of the combination of "Tierra" by Lang Yarns and "Ariel" by Drops. The hat was finished within two days.
The ribbing was a bit wide, it would have been better to cast on four or eight stitches less, although I even chose the smaller size. But it's no problem, ribbings are often too loose for my taste, so I have a selection of elastic bands, which can be drawn in quickly and make for a perfect fit.


Garn/yarn: Lang Yarns "Tierra", Fb./col. 733.0067
Anleitung/pattern: "Ariel" by DROPS Garnstudio
Nadeln/needles: 6 mm, 7 mm
Verbrauch/usage: 125 g

Kommentare:

Julie hat gesagt…

that hat is gorgeous!! I love the texture.

Hilde hat gesagt…

Beautiful hat. I`m also in a hat-modus at the time. Its such a fun and fast knitting. At the time I`m knitting Peace Street hat. So many friends have ordered from me. It will be a great christmas present.